Jatuh Hati


Assalamualaikum!
Happy Sunday!!:D

Hai readers!:) Apa cerita? hows life? everything went smoothly? i hope ALL IS WELL.
Ajie baru balik dari BIG. BIG tu ape?bina insan guru. A camping for us,future teachers. To movitate us physically,mentally, emotionally.:) Eh,btw, ajie tak nak cerita pon pasal BIG. kalau nak tau pasal BIG tu lain kali je la..hiks~ 

Okey.. ajie nak cerita pasal JATUH HATI.

jeng jeng jeng~
 betul.. hati mudah berubah.. hati itu senang berbolak balik, hati susah dikawal, kadang-kandang terlalu sukar difaham, terlalu pahit dimengerti, itu lah sekeping hati.
tapi...
tau tak hati ni sapa yang pegang?:)
hati kita Allah yang pegang.. :)

katakan lah.. ade seorang hamba Allah ni.. tahun lepas dia couple dengan A, tahun ni dia ada affair dengan B, minggu ni pulak dye minat dengan F, ari ni dia tunang dengan U, tak mustahil pon yang dia akan kahwin dengan Z.
betul tak? mungkin nampak seperti murah,tiada pendirian, dan sebagainya kan? tapi..
tau tak kenapa? Allah tahu yang terbaik untuk hamba-Nya. mungkin pilihannya bukan yang terbaik, maka Allah bantu sehingga dia tidak lagi buntu. tapi lebih beruntung orang yang menjaga hatinya. 

Jatuh hati bahaya. sekali terjatuh, mungkin kita akan karam. sama ada di laut bahagia atau duka. kedua-dua nya adalah kemungkinan realiti. maksud kemungkinan realiti ajie kat sini ialah, bahagia atau duka dalam percintaan adalah lumrah. Sedangkan perkahwinan boleh dilanda badai, perhubungan tanpa ikatan apatah lagi.:)

Hati manusia mudah berubah,sayang.. percayalah. Law of Attraction. Manusia, hakikatnya mudah lupa,lalai,leka, sedikit kesenangan,kebahagiaan dirasai pabila bersama-sama  yang baru. Tapi kemungkinan untuk kecewa jarang diambil kira.:) betul tak?

Jatuh hati itu tiada masalah. tiada salah. it just that don't fall for the wrong people at the wrong time in the wrong occasion. Don't love too much, don't hope too much, don't care too much. Because that TOO MUCH  will hurt you SO MUCH!

:) salammesraabadi, wslm
ajie.

p/s: percaya cakap ajie,i don't lie. ;) 








luvhug

Comments

Popular posts from this blog

Upon receiving DG41 offer letter!

kaca mata seorang anak

Anywhere everywhere