Kata Hati

Bismillahhirrahmanirrahim..:)
Assalamualaikum readers!:D
how was your day?;)

Kata hati mencoret kan seribu satu rahsia. Bibir,mulut,hati.. kadang kala tidak seiring.
percaya?:)

Cinta:
mulut kata :
"Saya tak ingat lah bila."

hati kata:
"mana mungkin saya lupa. Awak paling penting dalam kamus saya.:')"

mulut kata :
"bencilah!you mean nothing to me!"

hati kata :
"you are everything i want"

kadang kala minda menidakkan sesuatu namun kata hati jarang menipu..:)

mulut kata :
"Awak ok? apa yang jadi tadi?"

hati kata :
"saya tahu awak ada yang tak kena,saya tahu awak tak ok, kongsi dengan saya, im all ears!"

mulut kata :
"awak kena senyum selalu,sebab bila awak senyum matahari pon senyum"

hati kata:
"saya tak sanggup tengok awak sedih,muka awak pucat,awak sepi, awak tak bermaya, saya sakit tanpa senyuman awak. senyumlah wahai pujaan.."

mulut kata :
"saya sayang awak sorang je"

hati kata :
"percayalah sayang,hati saya,cinta saya,semangat saya adalah awak,awak telah ikat hati saya,Allah telah gerakkan saya untuk mencintai awak,awak penyeri hidup saya"

Kata-kata pemanis bicara yang terluah mungkin hanya 30% daripada apa yang ingin dizahirkan,oleh kerana itu mata juga memainkan peranan untuk menyampaikan rasa..:)

Kawan:
mulut kata:
"awak baik,thanks kawan"

hati kata:
"saya bersyukur Allah kurniakan sahabat sebaik awak,saya terharu."

Kasih sayang
mulut kata :
"Abi dan Ummi tak pernah ajar macam ni."

hati mereka :
"pengarang jantung ku,di mana kurangnya daku mendidikmu,apa salahnya aku dalam memberi panduan kepadamu,anakku,kami sangat menyayangimu"

Besar bukan pemahaman setiap kata? :)
mungkin tidak semua kata-kata itu sepanjang jangkaan pemahaman seseorang tapi kebiasaannya kita hanya mampu meluahkan sedikit sahaja daripada yang sebenarnya ingin diungkapkan. fahamilah orang disekeliling anda dengan hemat dan hormat. Kita manusia, sering inginkan perhatian dan kasih sayang. tak salah kan kalau kita yang mulakan..?;)

sebarkan salam dan senyuman wahai sayang2 sekalian!:D

Sesungguhnya tangan yang memberi lebih baik daripada yang menerima..;)

love,
miss d.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Upon receiving DG41 offer letter!

kaca mata seorang anak

Anywhere everywhere