Gadis Atlet Vs Cikgu.


Assalamualaikum sweeties!!:))) 
How are you?? hope everything is good as you wish..:) 
Happy Saturday!  It's a pleasure for me to write again.:)
again.. it is a story. between. unknown. and. unknown. let we put them some names..should we?:D

'Imrah Syaffa Binti Abdul Uzair', cantik nama secantik orangnya. Bak bidadari di pinggiran mata, tubir mata. "puii..hoi..Im.. kau dah kenapa?dok puji nama orang yangbaru menapak selangkah? jatuh jiwa kah?" Imran berkira-kira sendiri. Soalan dan jawapan di tanya dan dijawab oleh dirinya sendiri. lama dia begitu. Tersadai di buaian gantung berayun perlahan. "siapa dia?alis mata terbentuk rapi, mata bundar menenangkan dan aku seolah-olah tak puas menatap soroton mata indah itu".  Dengan bayangan pemilik mata indah Imran Haqim terlena dipupuk bayu laut.

"Imran Haqim Zafran Afiq!!!! Ya Rabbi,budak ni..bangun laa..ade jugok aku tee budok ni karang." Ibunya melangkah geram melihat anak bujangnya yang telah menginjak ke usia 24 tahun begitu tenang di buai bayu laut. "A'an..a'an..bangun...ibu kate bangun la..", lembut ibu mengejutkan si anak yang mula menggerakkan badan. "A'an!!abah panggil!"
serentak dengan itu Imran tegak berdiri,terkejut oleh jeritan 'lembut' ibu di telinganya. Tidak dapat menahan geli hati, Puan Delaila menghamburkan tawanya. "Hai anak teruna ibu ni..dikejut lembut liat sangat nak bangun,sebut abah je tak sampai seminti boleh tegak macam tiang bendera". Puan Delaila melangkah ke rumah dengan tawa yang masih bersisa.

Imran mendengus perlahan. 'Ibu ni kalau sehari tak kacau aku tak boleh ke,hish aku baru nak mimpi jadi jejaka idaman malaya tadi,''Aku rasa aku dah jatuh hati. Mungkinkah dia?' Imran masih samar-samar. Peristiwa yang terjadi pagi tadi membuatnya berdebar dan si gadis yang dilihatnya di helaian muka buku itu seolah-olah menarik minatnya untuk mengenali gadis itu. rapat. dekat. erat. Entah kenapa bagaikan ada magnet yang menarik-nariknya untuk memulakan langkah pertama.

what is his first step? keep guessing..i'll continue a.s.a. i could.:) 

*lovehug*
drajie xoxoxo

Comments

Popular posts from this blog

Upon receiving DG41 offer letter!

kaca mata seorang anak

Anywhere everywhere