kaca mata seorang anak

Bonda tercinta, diwaktu kecil sejak aku Kau  kandung kau menjagaku sepenuh hatimu.

Bondaku, aku kini meningkat dewasa, mengenal rakan, mengenal dunia, bertatih mengejar cita. Diuji Tuhan dengan kesabaran anak yang lapisannya ibarat senipis selaput mata. Pantang tidak bersua hati rindu gelisah memikirkan bonda tercinta sendirian berteman kesayangan peliharaan. Namun pabila bersua tidak pula boleh berlama. Ada saja yang kurang dimatanya. INI salah ITU salah. Hinggakan diri ini terasa roads berguna.

Bondaku, janganlah Kau  pohon pada Dia yang Maha Mendengar untuk yang tidak2. Tuhanku, keampunannya adalah pintu keampunanMu. berilah peluang untukku berbakti kepadanya. Mustahil aku menolak ibu yang menjaga memeluk membelai tika aku sangat2 memerlukan. Tinggi mana pon aku berpijak, langit yang Ku junjung tetap sama. Peluk daku kejap dalam lembayung rahmatmu.

Bondaku, baranku boleh dikawal. Aku anakmu. Pastu ada cara untuk Ku menghilangkan nya terhadapmu. Engkau terlalu berharga bagiku. Tiada galang ganti walau seribu yang Lain menanti.

Bondaku,berikan ruang untukku memperbaiki kelemahan INI. Aku enggan menyesal dia kebelakang hair. Kau  pasti aku beri kebhagiaan. Bukan derita yang menyusahkan. Walau kini aku masih belom mampu  kerana manjaku Kau  turutkan.

Ya tuharahmat dengan rahmat waktu hujanmu, ampunilah kedua ibu bapaku, mereka la insan terbaik mendidikku di jalan agamaMu. Jadikanlah aku anak yang menyenangkan hatinua. Ameen.



Comments

Popular posts from this blog

Upon receiving DG41 offer letter!

Anywhere everywhere