Sakit itu penghapus dosa.

Sakit? 
siapa yang suka sakit kan?tapi sesungguhnya sakit itu tanda Allah sayangkan kita,Allah nak menghapuskan dosa kita, Allah nak menduga iman kita, Allah nak kita ingat kat Dia. Perasan tak sahabat2 semua kita akan ingat Allah bila kita dalam kesusahan dan sakit,jadi bersyukurlah apabila kita diberi kesakitan.:) sentiasa lah tersenyum dan bersabar menghadapi dugaan Allah,tenang lah.

Allah Pencipta kita. Dia tahu yang terbaik untuk kita,Dia tahu sistem badan kita. :) Teringat pula perkongsian seorang ukhti,Puteri sewaktu dalam bulatan gembira beberapa hari lepas. Analogi yang ringkas yang disimpan di minda nya dan dikongsikan bersama-sama kami. Yang dibawah saya digest dan tmbah inti daripada kata-katanya* siapdengangayasekali* :

"Cuba tengok smartphone ni, yang ni...percaya tak ssmartphone ni dari pasir?tapi yang logik smartphone ni ada sistem,banyak benda kat dalam,takkan dari pasir kan?tentunya ada pencipta bukan?takkan lah smartphone ni boleh mencipta. Untuk mendapatkan smartphone yang lain,mestilah penciptanya yang buat. takkan smartphone buat smartphone? sama juga seperti manusia, takkanlah seorang manusia boleh mencipta manusia lain,ataupun benda yang tidak bergerak,kaku mammpu mencipta manusia? Tentu nya manusia ada Pencipta, yang Maha mengetahui setiap sistem dalam badan manusia,manusia tidakkan mampu menghasilkan sesuatu yang seperti Pencipta, lihat tubuh badan kita,tangan bergerak,nafas,disedut,jantung berdegup. mungkinkah manusia sendiri mencipta sedangkan ini di luar kemampuan nya?"

itulah Allah Pencipta kita.:)

renungkanlah wahai umat Muhammad s.a.w.
sekian, wslm.
luv hug

Comments

Popular posts from this blog

Upon receiving DG41 offer letter!

kaca mata seorang anak

Anywhere everywhere